Jak roste muž

28.11.2010 13:15

 


Způsob, jakým muž hledá svobodu, závisí na jeho zralosti.

První etapa je potřeba něco získat, něco jako je jídlo, peníze, sex, moc, postavení nebo uznání a slávu. Muž první etapy má tendenci tvořit závislý vztah se svou ženou. Muž první etapy hledá svobodu tak, že se pokusí něco získat. Vzhledem k tomu, že jeho hledání se snaží získat něco, je uražený, když někdo tvrdí, že to něco nemá, ať už důvtip, peníze nebo hezké holky. Muž první etapy je muž získávání. Vidí svobodu jako něco si opatřit, něco získat. Je jako automechanik snící ve vlastní garáži. Je dravec na Wall Street. Je pan doktor s mercedesem a milenkami. Je mužem, který má cíl dosáhnout něčeho mimo své tělo, mimo tento okamžik a chystá se si to opatřit. Vítězství muže první etapy vyžaduje získání posvátného objektu – hotovosti, auta, postavení, půdy – mít to, co je venku. Muž první etapy je muž zisku, muž cíle a zvětšování sebeobrazu. Muž první etapy stojí vítězně na vrcholu bohatství, uznání, „pobitých“ nepřátel a respektuje subordinaci.

Potřeby muže druhé etapy jsou o sebezdokonalování, autenticitě, být v doteku se svou  vnitřní moudrostí a tvořit Rajskou zahradu na zemi. Muž ve druhé etapě se zajímá o vytvoření vztahu založenýho na dvou nezávislých lidech kteří se setkají a vyřeší vyrovnané spravedlivé partnerství. Muž druhého stadia vypadá zcela jinak než muž první etapy.

 Muž druhé etapy stojí vítězně nad hromadou sebekontroly, vnitřního mistrovství a bezúhonných činů. Zvítězil – je úplně svým vlastním pánem, autentický a celistvý, plný odpovědnosti za své vlastní štěstí.

 Muž třetí etapy si vychutnává vztah se svojí ženou založený na důvěrném společenství.

Muž druhé etapy je také pozoruhodně oklamaný. Přinejmenším muž první etapy je vepředu se svými potřebami: Chce hodně peněz a pěknou ženu. Muž ve druhé etapě často skrývá vlastní prázdnotu a své vlastní potřeby, dokonce sám před sebou.

Věci jsou trochu jednodušší, než bývaly dříve, ale přesto není úplně svobodný. Stále je svázaný strachem ze smrti, strachem z odloučení, strachem ze selhání. Vytvořil si pro sebe pohodlné místo ve světě, a přestože je v rozpacích připustit si to, nechce riskovat, neboť by ztratil příliš mnoho. Ale nemá volbu. Jeho vyvíjející se Mužská energie ho posunuje, aby se dobře podíval na svůj život a postavil se důsledkům pravdy.

Zhroucení naděje a rozpoznání neúčinnosti ho žene na hranu a on nemá reálnou volbu. Uvolní se do propasti. Podlehne krizi. Jeho sebedostatečnost a sebeocenění spadne na nulu.

Pokud zůstane na místě bez dodání útěchy v utrpení a pokud zůstane válečníkem s otevřeným srdcem dokonce i na nule, stane se „zázrak“. Protože ví, že může záviset na ničem, uvolní sám sebe od veškeré falešné podpory. Protože přerostl první etapu závislosti na něčem vně sebe, stejně tak druhou etapu závislosti na něčem uvnitř sebe, je vnímavý k odpuštění.

Muž třetí etapy spočívá v plnosti těchto sil. Proto žije touto silou, jako tato síla. Proto jeho činy mají spontánní pravdu. Jeho domov je plnost lásky a neoddělení. Když muž třetího stadia zanedbá svůj domov, a dočasně zabloudí do hledání, vždy se vzbudí ve stejný okamžik: tento žitý okamžik, teď, spontánně vzniklý, zářící jako objekty v něm a uvědomuje si, jako svědek, sám sebe.

<span verdana","sans-serif";times="" new="" roman";="" color:black;"=""> Uvědomuje si, že tato žitá chvíle se objeví sama sobě. Tento okamžik není závislý na něm samém, tento okamžik není nezávislý na něm samém, ale vynořuje se, spontánně a vědomě, zahrnující jeho.  Muž třetí etapy opustí všechno kvůli opravdové svobodě.

Jeho hledání je vždy rozpuštěno v této intuici neoddělení, příjemné jednoty, lásky. Stojí jako svobodné vědomí ze kterého tento okamžik povstává. Plně zralý muž ve třetí etapě rozpoznává, že jeho přirozenost je svoboda sama, vždy překračující, svědčící a zahrnující to z čeho povstává.

 

David Deida, překlad z www.sugama.cz